Prawo pracy online – czego pracodawca nie musi robić na papierze?

Prawo pracy online – czego pracodawca nie musi robić na papierze?

Epidemia wirusa COVID-19 zmusiła wielu pracodawców do przeniesienia istotnej części obszaru HR w przestrzeń elektroniczną. Starając się ograniczać spotkania fizyczne i ryzyko związane z zachorowaniem oraz kwarantanną, znaczna część firm rozpoczęła zdalny tryb funkcjonowania, a duża część pracowników wykonuje obowiązki w miejscu zamieszkania. Przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają w związku z tym np. z możliwości, jakie daje podpis elektroniczny.

  • Czy jednak wszystkich formalności w obszarze HR można dopełnić posługując się tym podpisem, albo – z drugiej strony – czy wystarczająca formą może być, w niektórych przypadkach, zwykły podpis, który widnieje pod zeskanowanym i przesłanym e-mailem dokumentem?
  • Czy pracodawca może zawrzeć elektroniczną umowę o pracę lub prowadzić w takiej formie akta osobowe?
  • Co z wnioskami pracowników o odbiór czasu wolnego za nadgodziny, wnioskami o wyjścia „prywatne” itp.
  • Wreszcie – czy można bezpiecznie zwolnić pracownika np. w trakcie wideokonferencji

Na te i wiele innych pytań związanych z prawem pracy online odpowiedzi udzieli Mec. Sylwia Jaworska podczas spotkania w ramach cyklu „Środowe poranki z prawem pracy i HR”, które odbędzie się w dniu 15 grudnia 2021 r. o godzinach 09:00-10:00.

Szkolenie przeprowadzone zostanie w formule online za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Po kliknięciu przycisku „Zapisz się!” zostaną Państwo przeniesieni na stronę webinarium, która umożliwi rejestrację uczestników.

Prelegenci

15.12.2021, środa

Godzina: 09:00 -10:00

Szkolenie bezpłatne

Szkolenie online

Do udziału zapraszamy osoby odpowiedzialne za rozwój HR w firmach, pracujące w działach kadr i płac, osoby zarządzające oraz właścicieli firm.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny i wymaga rejestracji z adresu z domeny służbowej. O udziale w webinarium decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym zgłosić mogą się maksymalnie 2 osoby z jednej firmy. Kancelaria zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia (potwierdzeniem zaakceptowania zgłoszenia będzie wysłany przez Kancelarię, najpóźniej w dniu poprzedzającym wydarzenie, link umożliwiający uczestnictwo w webinarium).

Wydarzenie jest zamknięte dla przedstawicieli innych kancelarii prawnych oraz firm doradczych – dziękujemy za Państwa zrozumienie.

W celu zarejestrowania się na wydarzenie kliknij przycisk

Zasady przetwarzania danych osobowych przez Kancelarię będącą administratorem danych osobowych uczestników webinarium przedstawione są TUTAJ, a polityka prywatności dostępna jest TUTAJ. Prosimy o zapoznanie się z nimi przed rejestracją na wydarzenie.