Wiosenne porządki w papierach: regulaminy i polityki

Są pewne pytania, które kierują do nas pracodawcy i HR-y z różnych branż, z firm różnych wielkości i niezależnie od lokalizacji firmy. Postanowiliśmy najczęstsze z nich wziąć na warsztat w ramach mini cyklu webinarów, w ramach których odpowiemy na najczęstsze wątpliwości i podzielimy się naszym doświadczeniem. Wiosna to przecież najlepszy czas na wspólne wiosenne porządki w HR-owej dokumentacji! Będzie jak zawsze – praktycznie i „ludzkim językiem”!

Drugim tematem w cyklu są dokumenty, które organizują pracę i wprowadzają szczegółowe zasady i warunki dotyczące tych kwestii, których uregulowanie jest wymagane przepisami lub na których powinno nam zależeć. Na tapet bierzemy „pakiet regulaminów organizacyjnych i polityk”.

Od zawsze uważamy, że dobry regulamin pracy nie powinien być powtórzeniem przepisów kodeksu pracy – na pisanie regulaminu w ten sposób niemal szkoda czasu. Regulamin pracy to taka zakładowa konstytucja, która – o ile jest dobrze napisana i „skrojona na miarę” – odpowiada na potrzeby pracodawcy, a jednocześnie daje pracownikom pewność co do zakresu ich zadań i odpowiedzialności.

Już kilka lat temu sam regulamin pracy przestał być wystarczający by odpowiednio zabezpieczyć interes pracodawcy. Uzupełniają go coraz częściej dodatkowe dokumenty – polityki, wytyczne, zasady itp.

W ramach drugiego spotkania omówimy, jak dobrze napisać regulamin pracy i o jakie treści w nim zadbać, a także jakie dodatkowe regulacje okazują się pomocne w sprawnym i transparentnym kierowaniu zespołem.

FAQ:

  • Co w regulaminie pracy być musi, a czego zdecydowanie nie warto w nim ujmować?
  • Jak zadbać o bezpieczne powierzanie narzędzi pracy?
  • Jak uregulować korzystanie z firmowej floty, ale jednocześnie nie usztywniać się zanadto?
  • Dlaczego należy uregulować aktywność pracowników w internecie?
  • Czy polityka social media jest potrzebna w firmie produkcyjnej?
  • Kiedy polityka „romansowa” jest dobrym pomysłem?
  • Jakie inne regulaminy i polityki okazują się potrzebne i jak w tym wszystkim nie przesadzić?

Na te i inne pytania odpowiemy wspólnie na spotkaniu i podzielimy się naszymi praktycznymi spostrzeżeniami.

Zapraszamy na wspólne porządki!

Informacje organizacyjne:
środa, 29 maja 2024 r.
10.00 – 10.45
Prowadzące: Anna Kamińska i Justyna Grzelak-Grzyb
Rejestracja>>

Prelegenci

29.05.2024

Godzina: 10:00-10:45

Szkolenie bezpłatne

Szkolenie online

Do udziału zapraszamy osoby odpowiedzialne za rozwój HR w firmach, pracujące w działach kadr i płac, osoby zarządzające oraz właścicieli firm.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny i wymaga rejestracji z adresu z domeny służbowej. O udziale w webinarium decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo mają Klienci Kancelarii. Kancelaria zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia (potwierdzeniem zaakceptowania zgłoszenia będzie wysłany przez Kancelarię, najpóźniej w dniu poprzedzającym wydarzenie, link umożliwiający uczestnictwo w webinarium).

Wydarzenie jest zamknięte dla przedstawicieli innych kancelarii prawnych oraz firm konkurencyjnych i doradczych – dziękujemy za Państwa zrozumienie.

W celu zarejestrowania się na wydarzenie kliknij przycisk

Zasady przetwarzania danych osobowych przez Kancelarię będącą administratorem danych osobowych uczestników webinarium przedstawione są TUTAJ, a polityka prywatności dostępna jest TUTAJ. Prosimy o zapoznanie się z nimi przed rejestracją na wydarzenie.