Employer branding vs. ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa

Wielu pracodawców decyduje się na umożliwienie pracownikom publikowania treści związanych z pracą w mediach społecznościowych – mogą to być m.in. zdjęcia, krótkie filmy czy nagrania głosowe. Ich cel jest różny – poprawa swojego wizerunku czy zdobycie nowych kandydatów do pracy.

Niewielu pracodawców zdaje sobie jednak sprawę z tego, jak wielkie zagrożenie wiąże się z publikacją zdjęć bezpośrednio przez pracowników. Niekontrolowane wcześniej materiały mogą zawierać, ujawniać lub zdradzać szereg poufnych informacji, które mogą zostać udostępnione światu.

W nowym artykule na łamach bloga Prawo w HR – praktycznie o prawie pracy, radca prawny Sylwia Jaworska podpowiada, jakie regulacje warto wprowadzić, aby działania z obszaru employer brandingu, obejmujące publikację materiałów z miejsca pracy w mediach społecznościowych były bezpieczne z punktu widzenia ochrony danych osobowych czy tajemnic przedsiębiorstwa.

Mec. Sylwia Jaworska prezentuje kilka najczęstszych sytuacji, w których publikowane zdjęcie zdradza zbyt wiele, wskazuje co może zostać przypadkiem udostępnione.

Zachęcamy do lektury artykułu „Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa w dobie mediów społecznościowych i employer brandingu”, a w razie pytań – do kontaktu z mec. Sylwią Jaworską.

23.05.2022