Praca zdalna, home office, telepraca – jak „zrobić” to bezpiecznie?

Dla naszych Klientów prowadzimy projekty związane z kompleksowym wdrożeniem rozwiązań, pozwalających pracodawcom na wykorzystywanie w prowadzonej przez nich działalności pracy zdalnej, home office oraz telepracy.

Warto pamiętać, że na gruncie prawnym pojęcia te nie są tożsame, zaś wobec szczątkowej regulacji pracy zdalnej, wynikającej z tzw. ustawy covidowej, odpowiednie zasady i warunki wykonywania pracy w tym trybie (także możliwej na wniosek pracownika o pracę w ramach home office), należy uregulować w akcie wewnątrzzakładowym. Pominięcie tej kwestii może bowiem oznaczać dla pracodawcy „kłopoty” związane z nienależytym zabezpieczeniem danych, wykonywaniem przez pracowników pracy w nadgodzinach czy z odpowiedzialnością za wypadek przy pracy. To te obszary wiążą się z największym ryzykiem dla pracodawców w związku z wykonywaniem przez pracownika pracy z domu. One zatem powinny zostać szczegółowo uregulowane.

Projekty w tym zakresie prowadzimy zarówno dla naszych Klientów prowadzących działalność produkcyjną (w odniesieniu do tych pracowników, dla których praca zdalna jest możliwa), jak i dla pomiotów prowadzących działalność usługową, których pracownicy od kilku miesięcy w zdecydowanej większości wykonują pracę zdalnie. Obecnie temat ten, dla naszego Klienta – spółki z branży IT, prowadzi mec. Anna Kamińska.

13.07.2020